четвъртък, 24 юли 2008 г.

Човек и роля 1

Гледах „Тъмният рицар“ (новия Батман). Влязох в полемика с много от феновете и реших да напиша нещо. Особено за онези, които са по-малки и са пропуснали първият Батман, истинският, този на фантазьора Тим Бъртън.

Там за ролята на Батман е избран Майкъл Кийтън. Феновете изпращат стотици протестни писма на Warner Brothers, убедени, че „комедийният“ (тогава) актьор е неподходящ (налага се да пуснат дори ранен трейлър). Това обаче е грешка, тъй като Кийтън прави великолепна и незабравима роля. Той успява да запази присъствието си докато насреща играе Джак Никълсън, като лунатичния шегаджия Джокер.

Според Бъртън това е единственият актьор, който има подходящото едновременно елегантно, завладяващо и тъмно присъствие. Според мен Кийтън така се слива с тази роля, че по-нататък само с нея го помнят.

3 коментара:

Анонимен каза...

Тим Бъртън ми е най-любимата тема за разговор:)))

Niky каза...

Много има в него - в Бъртън.
И много лично...
Някои от нещата му са много хубави :) а и други хора мислят така.. :)

Анонимен каза...

напълно подкрепям - досега не се бях натъквал на друг човек, който да е прозрял уникалната роля на кийтън
(тим го изключвам, много ясно)!
след него, доколкото съм наясно,
имаше още двама - но някак си
просто не ме грабнаха, не ми се
сляха с представата за прилепа.
и с джокера се случи така, макар
че леджър всички го хвалят напоследък
(както всъщност става с всеки умрял
творец за съжаление).
може и да е от спомените с първите батмани.. мяу! (: