четвъртък, 4 декември 2008 г.

Пряко


Към джаза

Разбрах защо последните дни съм се залутал толкова. И защо толкова ме тегли към джаза. Просто мислите ми са объркани и звучат така. И в тях се прокрадва нерешителност - а срещам уверени хора и това изпъква.
---
Cortazar

Видях една книга на Хулио Кортасар („Лотарията“) и си спомних колко много обичам този писател. Не съм поклонник на латиноамериканската литература. Харесвам само отделни неща, доста разпокъсани са и не биха могли да дадат представителна картина за литературата на този континент. Тръгват от Мексико на юг и стигат до Чили и Аржентина.
Хулио Кортасар е любимият ми латиноамерикански писател – главно заради своите разкази. Причините са много – това е не само неговият талант и оригиналността му, а и дълбокото познание, което има за Европа. Той успява да направи идеите си по достъпни от тези на другите писатели от региона. Той е живял във Франция и познава европейската култура.
Освен това е бил джаз музикант.

Няма коментари: